Aktywne wykorzystanie mediów społecznościowych może mieć niezwykle pozytywny wpływ na sukces podczas targów. Zyskujesz bowiem narzędzie do aktywnego promowania swojego udziału, ale też angażowania odbiorców. Zwiększasz dzięki temu swoją widoczność oraz szansę na pozyskanie nowych leadów sprzedażowych, a także budujesz wizerunek marki.

W tym poradniku dowiesz się jakimi metodami oraz jakie treści możesz publikować przed, w trakcie oraz po targach. Dzięki temu zyskasz wgląd w marketing targowy i wykorzystasz nasz artykuł jako bazę do przygotowania własnych działań.

 

Media społecznościowe w promocji na targach branżowych

Odkąd media społecznościowe wybiły się popularnością do obecnego poziomu, nie sposób je pominąć, gdy chodzi o budowanie wizerunku marki. Robi się to na co dzień, ale również na samych targach branżowych znajdują one zastosowanie. Z Facebooka, Twittera, LinkedIn’a, Instagrama, czy TikToka możesz bez problemu korzystać w całym cyklu wydarzenia, angażując swoich odbiorców. Dzięki temu pokażesz swoją aktywność, zaciekawisz, pochwalisz się oraz przedstawisz ofertę. Oto co firma biorąca udział w targach zyskuje na użyciu do promocji social mediów:

  • budujesz oczekiwania przed targami i zaznaczasz odbiorcom, że weźmiesz w nich udział;
  • przyciągasz potencjalnych klientów za pomocą ukierunkowanych reklam i treści;
  • możesz tworzyć partnerstwa z innymi wystawcami w celu wzajemnej promocji;
  • otrzymujesz interakcję z potencjalnymi klientami w czasie rzeczywistym;
  • szum przed targami, który ułatwi pozyskanie potencjalnych klientów;
  • zaangażowanie odbiorców po targach;

Jak sprawa wygląda z perspektywy uczestnika targów, który widzi, że obserwowana przez niego marka bierze w nich udział? Korzystnie, ponieważ ma on podane na tacy wszystkie informacje organizacyjne dotyczące Twojej ekspozycji. Dodatkowo dowie się jakie tematy poruszysz na swoim stoisku. Jednocześnie taka osoba będzie mogła spokojnie zaplanować sobie harmonogram wizyt, więc już przed targami zapamięta, że ma Cię odwiedzić. Osoby wybierające się na targi mogą także otrzymać za pomocą social mediów dostęp do „poufnych” informacji na wczesnym etapie Twojego uczestnictwa.

Marketing targowy przed wydarzeniem

Przed rozpoczęciem targów możesz wykorzystać media społecznościowe do promowania obecności swojej marki w dniu wydarzenia. Wykorzystaj cały potencjał tych technologii zarówno pod kątem organicznych, jak i płatnych treści. Pamiętaj, by wszystkie posty, relacje oraz filmy były spójne z tym co zaprezentujesz na targach. Dzięki temu stosując stylistykę, kolorystykę i identyfikację wizualną w social mediach, potencjalni klienci od razu rozpoznają Twoi klienci.

Świetnym sposobem na budowanie oczekiwania jest wykorzystanie postów konkursowych i treści generowanych przez użytkowników. Na przykład, poproś swoich obserwujących, aby oznaczali innych „którzy muszą zobaczyć” Twój nowy produkt na targach, aby mieć szansę na wygranie nagrody, gdy odwiedzą stoisko. Dodatkowo udostępniaj posty o wydarzeniu na Instagramie, Facebooku, LinkedIn i innych platformach społecznościowych. Dzięki temu wzbudzisz ciekawość wśród uczestników, opowiadając o rabatach i dając wgląd w produkty i usługi. Oto kilka zalecanych strategii:

  • zapowiedz swoją obecność za pośrednictwem newsletterów i postów społecznościowych;
  • uruchom odliczanie przed targami, pokazuj posty zza kulis organizacyjnych;
  • stosuj pytania i ankiety, by zaangażować odbiorców;
  • koniecznie WYKORZYSTUJ HASHTAG konkretnego wydarzenia targowego;
  • wykorzystaj relacje na żywo, by porozmawiać z odbiorcami i dowiedzieć się czego oczekują;
  • współpracuj z partnerami handlowymi, żeby wspólnie promować oferty, które pokażecie na targach;
  • w miarę zbliżania się daty targów regularnie publikuj posty;
  • możesz wyróżnić osoby, które będą obecne na Twoim stoisku;
  • twórz posty prezentujące rzeczywiste przypadki użycia Twoich produktów lub usług;
  • i wiele, wiele innych – w przypadku social media „sky is the limit”;

Promocja targowa live – relacja na bieżąco

Nadszedł czas targów, więc wszystko, co teraz publikujesz w social media ma na celu relacjonowanie wydarzenia. Oczywiście możesz przygotować część materiałów wcześniej i wrzucać je w ciągu eventu. Jednak to doskonała okazja, by pokazywać się „na żywo” zarówno za pomocą zdjęć, jak i filmów. Wykorzystaj do tego relacje, rolki, a także same posty. Nie zapomnij o uruchomieniu płatnych reklam i wzmocnieniu swoich treści w tym szczególnym czasie. Ma to na celu zachęcenie do większego ruchu i odwiedzin stoiska na targach przez pozostałą część wydarzenia. Wykorzystaj streaming wideo na żywo podczas targów, bo pomaga on osiągnąć kilka celów: 

  • transmisja na żywo jest bardzo angażująca, jeśli jest prowadzona prawidłowo;
  • możesz dzielić się informacjami o tym, co robisz ze zdalnymi odbiorcami, których nie ma na targach, ale chcą wiedzieć;
  • możesz zwrócić uwagę na ważne postacie i przeprowadzić wywiad z odwiedzającymi stoisko;
  • pokazuj wyjątkowe momenty, takie jak premiery produktów, lub dziel się spostrzeżeniami z branży;
  • wyświetlaj otaczające obszary ze spontanicznym komentarzem, gdy napotkasz interesujące osoby i momenty;
  • zyskasz szum wokół twojego stoiska i sprawisz, że ludzie będą na tyle ciekawi, aby sprawdzić, co się dzieje;

Transmisja na żywo buduje autentyczność i dostępność dla odbiorców Twojej strony, którzy widzą niefiltrowany obraz wydarzenia. Mogą angażować się poprzez komentowanie w czasie rzeczywistym, co buduje Ci zasięgi. Pamiętaj, tylko by realizować taki „live” z wykorzystaniem dobrego smartfona z jakościową kamerą. Możesz także użyć profesjonalnego mikrofonu podłączanego zewnętrznie, a także oświetlenia i uchwytu do nagrywania.

Marketing targowy po wydarzeniu

Czy koniec targów oznacza ciszę w Twoich social mediach? Nie! Przecież będąc tam, udało Ci się zebrać „tony” różnego rodzaju materiałów wideo i obrazów. Wykorzystaj to i pociągnij temat przez jakiś czas. Podziel się swoją opinią o wydarzeniu, ale zapytaj także odbiorców, jak je oceniają, a także Twoje stoisko. Jakie rodzaje treści można przygotować? Na przykład takie:

  • profesjonalne artykuły blogowe na temat nowych trendów w branży;
  • artykuły-relacje podsumowujące samo wydarzenie i Twój udział w nim;
  • najciekawsze osoby, które spotkałeś;
  • wideo i foto relacje;
  • dłuższy film pokazujący to, czego w relacjach live nie było;
  • klasyczne posty z ciekawostkami;

Dodatkowo każde social media dają wgląd w analitykę ruchu, zasięgów, czy wyświetleń Twoich treści. Takie dane są bardzo cenne, bo pozwalają szacunkowo ocenić, jaki wpływ miały działania marketingowe na pozyskanie nowych klientów. Szczególnie przydatne to jest w momencie wykupywania płatnych reklam, ale w przypadku ruchu organicznego również. Wdrażając kilka omówionych strategii społecznościowych przed, w trakcie i po wydarzeniu, wyróżniasz swoje stoisko. Zwiększa to widoczność marki, zaangażowanie i konwersje.

 

Zainteresowany zaprezentowaniem swojej marki na targach branżowych?
Zarezerwuj swoje miejsce na nadchodzących targach już dziś!
Rezerwacja stoiska.