Targi branży energetycznej od dawna stanowią podstawę strategii marketingowych dla firm z branży OZE. Istotne jest, by wykorzystać te wydarzenia i opowiedzieć swoją historię, która zainspiruje potencjalnych klientów. Ten artykuł bada rolę storytellingu w marketingu targowym OZE, podsuwając cenne rady przed udziałem w wydarzeniu.

 

Czym jest storytelling w marketingu?

Storytelling to sztuka tworzenia i dostarczania narracji, które łączą się z emocjami, wartościami i doświadczeniami ludzi. To powiadanie historii, które niezbędne dla wszystkich nowoczesnych marek, by można było angażować klientów i dzielić się misją swojej firmy. Umiejętność stworzenia dobrze wplecionej narracji w fabułę kampanii marketingowej może drastycznie zmienić sposób interpretacji Twojej działalności w oczach odbiorców. Na storytelling składa się cały zespół treści od strony WWW, przez posty w social mediach, materiały ofertowe, a także obsługę klienta.

 

Dlaczego OZE to szczególnie odpowiednia branża do zastosowania storytellingu?

Branża OZE oraz targi OZE są idealne do tworzenia historii (storytelling) w przekazie marketingowym ze względu na kilka czynników. Pamiętaj, że storytelling to potężne narzędzie, które może pomóc Twojej firmie osiągnąć cele sprzedażowe. Wykorzystując go w sposób kreatywny i autentyczny, zbudujesz świadomość, zainspirujesz ludzi i stworzysz wizerunek marki zapewniającej zrównoważone źródła energii. Branża OZE bowiem daje bardzo konkretne rozwiązania technologiczne, które przekładają się na faktyczne oszczędności u klientów.

OZE to nie tylko źródło czystej i zielonej energii, ale także fascynująca historia innowacji, odporności i transformacji. Jednak wiele osób nadal ma błędne przekonania, wątpliwości lub opór przed przejściem na odnawialne źródła energii, zwłaszcza jeśli są przyzwyczajeni do paliw kopalnych lub mają w nich żywotne interesy.

Dzięki temu wybierając fotowoltaikę, wiatraki, a nawet małe generatory wodne klienci zyskują niezależność, są EKO, a także płacą niższe rachunki za energię. Jednak, by udało się pozyskać te osoby, to musisz stworzyć spójny storytelling, który wizualizuje odbiorcom ich samych w przyszłości, gdy korzystają z Twoich rozwiązań. 

Dlaczego storytelling w OZE działa?

Targi branżowe OZE są idealnym miejscem, w którym tę strategię możesz wdrożyć w życie. Jednak pamiętaj, by odpowiednio przeszkolić zespół, żeby opowiadał te historie, odwiedzającym i budował markowy storytelling. Zwróć mu uwagę, by tak stosował storytelling marki w praktyce:

Złożoność – technologie OZE mogą być skomplikowane dla osób spoza branży. Storytelling może pomóc wyjaśnić te technologie w sposób łatwy do zrozumienia i angażujący.

Emocje – OZE często kojarzy się z pozytywnymi emocjami, takimi jak nadzieja, optymizm i troska o środowisko. Wykorzystaj te emocje, aby połączyć się z odbiorcami na głębszym poziomie.

Ludzki wymiar – za każdą technologią OZE stoi historia ludzi, którzy ją opracowali, wdrożyli i korzystają z niej. Opowiedz te historie i pokaż, że za fotowoltaiką oraz wiatrakami stoją prawdziwe opowieści.

Bezpieczeństwo finansowe – dzięki OZE klienci lub klienci Twoich klientów mogą istotnie oszczędzać na rachunkach za energię. Warto to wykorzystać w storytellingu, budując pozytywne wrażenie dotyczące kluczowych dla każdego kwestii finansowych.

Możliwości – OZE ma potencjał, aby rozwiązać wiele z najbardziej palących problemów świata. Mówiąc o tym, inspirujesz ludzi do działania, pokazując, że wybierają czystą i ekologiczną energię.

Stoisko targowe OZE jako element storytellingu

Wybierając się na targi OZE, projektuj swoje stoisko z myślą o kliencie. Zapewnij mu jak najlepsze doświadczenia, tak by mógł się w całości skupić na Twojej opowieści. Dlatego ważne jest wysokiej jakości projekt stoiska targowego, przy jednoczesnym zrozumieniu tego kto Cię odwiedza, jaka jest specyfika wydarzenia oraz publiczności. Pamiętaj, że inny będzie komunikat do potencjalnego klienta B2B, a innych na ogólnych wydarzeniach, które odwiedza każdy. Jak to jednak zrobić?

Pomyśl, by na przykład projektując stanowisko na targi OZE przedstawić na nich historie odbiorców Twoich produktów lub usług. Bo właśnie na ich przykładzie, ci potencjalni nowy będą mogli zobaczyć, że dzięki ofercie Twojej marki odniosą sukces, oszczędzą pieniądze i zmniejszą emisję CO2. Poza tym:

  • Stwórz przyciągający wzrok design stoiska – prezentuj swoje logo, produkty lub usługi. Wykorzystaj banery, prezentacje wideo, aranżacje produktów, tak jak wyglądają w rzeczywistości. Dodatkowo możesz wykorzystać elementy naturalne, takie jak drewno i rośliny, aby stworzyć przyjazną atmosferę. 
  • Wyeksponuj swoje produkty i usługi – umieść swoje produkty w centralnym miejscu stoiska. Proponujesz usługi? W takim razie wizualizuj je klientom za pomocą ekspozycji lub atrakcyjnych banerów. Dodatkowo zapewnij materiały informacyjne, takie jak broszury i ulotki. 
  • Szkolenie zespołu targowego – naucz swoich pracowników storytellingu, by opowiadali historię sukcesu. Pamiętaj też, żeby posiadali oni pełną wiedzę na temat oferty zarówno pod kątem technicznym, jak i cennika. Klient, pytając o cokolwiek, musi uzyskać odpowiedź, która wywoła w nim pozytywne odczucia wobec Twojej marki.

Pomysły na ciekawe stoisko targowe OZE

Wybierając się na targi branżowe OZE, możesz wynająć gotowe stoisko, zbudować własne lub zakupić modułowe bądź stworzone w innej technologii. Ze względu na to, że produkty z tej grupy są ciężkie i duże, to musisz się poważnie zastanowić nad ich prezentacją. O ile fotowoltaika, pompy ciepła lub magazyny energii można spokojnie wyeksponować, o tyle wiatraki już nie. Oto kilka porad, które Ci pomogą:

  • Skuteczna aranżacja – stwórz stoisko targowe OZE w oparciu o wygodę użytkowników, ale nie zapomnij eksponować swojej oferty. Wykorzystaj oświetlenie, by zwrócić uwagę na produkty i kierować na nie wzrok odwiedzających.
  • Zbuduj stabilną platformę wspierającą duże produkty – ponieważ duże produkty często znajdują się na podłodze stoiska targowego, musisz zbudować solidną platformę. W tym celu zalecamy oryginalną podłogę hali, gdyż spokojnie wytrzyma ona nawet większą wagę.
  • Montaż produktów – produkty o wadze do 20 kilogramów mogą być montowane, ale wymaga to wyjątkowo mocnej konstrukcji, aby zapewnić wsparcie i zapobiec wypadnięciu. Dzięki temu możesz np. zamontować kawałek dachu z panelem fotowoltaicznym, bo z pewnością przyciągnie wzrok odwiedzających. Jednak zawsze pamiętaj o bezpieczeństwie.
  • Unikaj pokazywania zbyt wielu dużych produktów – wynajem stoiska targowego wypełnionego zbyt wieloma dużymi produktami powoduje, że wygląda ono na zagracone. Żeby zapobiec bałaganowi, rozważ pokazanie tylko bestsellerów lub nowości.

Dlaczego warto wystawić się na targach OZE?

Niezależnie jakiej wielkości firmę z branży prowadzisz, to warto wybrać się na targi OZE. Jest to doskonała okazja do zapoznania się z trendami, sprawdzenia konkurencji, a przede wszystkim pozyskania leadów sprzedażowych. Dodatkowo biorąc udział w takim wydarzeniu, zyskujesz dostęp do wiedzy na panelach dyskusyjnych i wykładach, a więc okazję do nauczenia się nowych rzeczy. Poznaj korzyści z obecności Twojej firmy na targach OZE:

  • Zwiększanie zasięgu i widoczności – na targach pojawiają się osoby zainteresowane danym tematem, więc na wstępnie jest już łatwiej. Targi są niewątpliwie cenne do nawiązywania kontaktów i pozwalają rozszerzyć widoczność marki na szerszą publiczność.
  • Efektywność kosztowa – targi branżowe OZE to pewien wydatek dla firmy, co wynika z kosztów wynajmu lub budowy stoiska, podróży, zakwaterowania, materiałów promocyjnych i nie tylko. Jednak jeżeli zrobisz wszystko, jak należy, to ilość nowych klientów pozwoli na zwrot tych kwot z nawiązką, czyli zyskiem.
  • Ukierunkowana segmentacja odbiorców – targi branżowe przyciągają różnorodnych odwiedzających, ale ze wspólnym zainteresowaniem. Ten poziom targetowania zapewnia, że działania marketingowe na wydarzeniu koncentrują się na najbardziej odpowiednich i potencjalnych klientach, zwiększając szanse na konwersję.
  • Zwiększanie świadomości marki – targi OZE przyciągają tysiące osób zainteresowanych OZE, w tym potencjalnych klientów, inwestorów, partnerów biznesowych i przedstawicieli mediów. Możesz wykorzystać targi, aby zbudować świadomość marki i rozpoznawalność, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i wzrostu firmy. 
  • Poznasz najnowsze trendy i technologie – dzięki temu możesz zaproponować te nowinki swoim klientom, by uatrakcyjnić ofertę.

Czy zdecydowałeś się już na zaprezentowanie swojej firmy na targach branżowych?
Nie zwlekaj więc i zarezerwuj swoje miejsce na nadchodzących targach już dziś!
Rezerwacja stoiska.