Twoja firma wybiera się na targi kwiatowe, ale nie wiesz, jak wyeksponować swoją ofertę? Stworzyliśmy ten poradnik, by pokazać Ci, że nie jest to trudne. Piękno roślin, a także aranżacje ogrodowe przyciągają wzrok odwiedzających targi branżowe, pozostawiając w nich miłe doświadczenia związane z Twoją marką. Poznaj skuteczne metody na stworzenie idealnego stoiska!

Aktualne trendy w projektowaniu stoisk kwiatowych na targach

Aktualne trendy w projektowaniu stoisk kwiatowych na targach polegają na stworzeniu wśród odwiedzających doświadczenia wielowymiarowego. W tym celu wystawcy korzystają z aranżacji roślin okraszonej atmosferą budową przez światła, dźwięki oraz zapachy. Jednocześnie kładzie się nacisk na wykorzystanie naturalnych materiałów, czyli drewna lub kamienia. Dzięki temu targi kwiatowe są pełne stoisk łączących interaktywne  świadczenia z klasyczną stylistką.

Jednak, gdy wybierasz się na targi kwiatowe i chcesz stworzyć aranżacje ogrodowe oraz roślinne, to pamiętaj, kim jest Twój klient. Bo to dla niego tworzysz właśnie swoje stoisko, więc musisz dopasować całość stylistyki i doświadczeń do jego oczekiwań. Inaczej będzie to wyglądać na wydarzeniu dla wszystkich, a inaczej kiedy są to targi branżowe. Poznaj aktualne trendy w projektowaniu stoisk kwiatowych na targach:

  • wykorzystanie naturalnych materiałów w postaci drewna i kamieni;
  • stawianie na ekomateriały, które są biodegradowalne w miejsce plastiku;
  • stylistyka wokół rustykalnej, modernistycznej, loftowej i podobnych;
  • opowiadanie historii – wykorzystanie kwiatów i dekoracji do stworzenia tematu lub historii;
  • udostępnienie informacji o pochodzeniu kwiatów i ich znaczeniu;
  • podkreślenie umiejętności i pasji florystów i ogrodników;
  • stworzenie wciągającej atmosfery za pomocą światła, dźwięku i zapachu;
  • wykorzystanie interaktywnych elementów, aby zachęcić zwiedzających do zaangażowania się;
  • stworzenie wciągającej atmosfery za pomocą światła, dźwięku i zapachu;

Wykorzystanie naturalnych elementów w aranżacji stoiska targowego

Natura jest trendy i długo będzie, ale nawet jeśli design się zmieni, to nie da się uciec od faktu, że florystyka oraz ogrodnictwo są z nią ściśle powiązane. Dlatego wykorzystanie naturalnych elementów w aranżacji stoiska targowego zawsze będzie aktualne. Kiedy wybierasz się na targi kwiatowe lub florystyczne i chcesz zachęcać do odwiedzenia Twojego stoiska, możesz:

  • Stworzyć ścianę kwiatową – to imponujący sposób na zaprezentowanie szerokiej gamy kwiatów i roślin. Użyj żywych kwiatów, mchu, drewna lub kamieni.
  • Zbudować kwiatową arkadę – o piękny i elegancki sposób na wejście na stoisko. Arkadę można zbudować z kwiatów, liści i gałęzi.
  • Wykorzystać wiszące ogrody – dzięki nim wykorzystasz przestrzeń nad głowami i stworzysz instalacje kwiatowe. Zawieszone rośliny i kwiaty przyciągają wzrok oraz tworzą poczucie głębi.
  • Użyć kwiatów jako dekoracji – mieść kwiaty w wazonach, doniczkach lub koszach na całym stoisku. Możesz również użyć płatków kwiatów do posypania stołu lub stworzenia ścieżki prowadzącej do stoiska.
  • Użyć drewnianych mebli i elementów dekoracyjnych – drewno nada stoisku ciepły i naturalny wygląd. Możesz użyć drewnianych stołów, krzeseł, półek i regałów, a także drewnianych elementów dekoracyjnych, takich jak skrzynki, beczki i gałęzie.
  • Zbudować drewniane ogrodzenie – o świetny sposób na wydzielenie przestrzeni na stoisku i stworzenie przytulnej atmosfery.
  • Użyć kamiennych płyt lub żwiru – kamień nada stoisku elegancki i wyrafinowany wygląd. 
  • Stworzyć mały wodospad lub fontannę – to piękny i relaksujący sposób na dodanie miłego szumu i ruchu do stoiska.

Wybieram się na targi ogrodnicze – o czym pamiętać?

Targi ogrodnicze, tak jak inne wydarzenia wystawiennicze wiążą się z tym samym – Twoje stoisko musi przyciągać potencjalnych klientów, a obsługa zadbać o to, by stali się faktycznymi. Oprócz stworzenia samej przestrzeni pamiętaj o kampanii marketingowej związanej z Twoim udziałem. Jeśli rozważysz włączenie humoru, emocji i opowiesz swoją historię, to ułatwisz nawiązanie osobistych kontaktów na samych targach. Ludzie po prostu będą Cię szukali, bo widzieli posty i filmy w social mediach.

Można na przykład skupić się na zapewnieniu wyjątkowej obsługi klienta. Pomoże to nie tylko utrzymać obecnych klientów, ale także przyciągnie nowych poprzez pocztę pantoflową. Zadowolony klient prawdopodobnie poleci Twoją firmę swoim znajomym i rodzinie, co może prowadzić do zwiększenia bazy klientów. Platformy mediów społecznościowych są nieocenionymi narzędziami w strategiach pozyskiwania i utrzymywania klientów. Wykorzystaj angażujące treści, przedstaw aranżacje ogrodowe, rośliny ozdobne ze swoje oferty lub usługi.

Nie zapomnij, że włączenie motywów kwiatowych do materiałów wizualnych lub wręczanie bukietów lojalnym klientom wzmacnia emocjonalną więź między marką a klientami. Ten subtelny akcent może pozostawić trwały wpływ, promując lojalność i zadowolenie klientów, szczególnie że wyraża ducha Twojej branży.

Zainteresowany udziałem w targach kwiatowych?
Sprawdź Nasze nadchodzące wydarzenia
I zarezerwuj stoisko już dziś!

 

Produkty powiązane na targach roślin

Nie wszystkie firmy ogrodnicze lub florystyczne handlują wyłącznie roślinami. Przecież do ich sadzenia, pielęgnacji, czy aranżowania potrzebnych jest wiele narzędzi, ziemia, środki ochrony i inne mniej lub bardziej potrzebne produkty. To one często stanowią o większej sprzedaży oraz są ściśle połączone z branżą roślin. Integracja produktów pokrewnych może pomóc klientom znaleźć wszystko, czego potrzebują w jednym miejscu, zwiększyć sprzedaż i stworzyć bardziej pozytywne wrażenia zakupowe. Oto kilka pomysłów na integrację narzędzi ogrodniczych, dekoracji ogrodowych i roślin:

  • Produkty komplementarne – jeżeli w swojej ofercie masz rośliny i narzędzia ogrodnicze, to na przykład umieść obok siebie łopaty, grabki, czy podkaszarki obok aranżacji roślinnych. Pamiętaj, by grupować je wg przeznaczenia i nie umieszczać razem rzeczy, które służą do czego innego. Warto także umieszczać na stoisku targowym zestawy produktów,  które zawierają kilka powiązanych elementów. Na przykład zestaw może zawierać łopatę, grabie i konewkę. 
  • Oznakowania – dzięki etykietom informacyjnym oznaczysz produkty i stworzysz niejako znaki, pomagające klientom znaleźć różne sekcje stoiska. Dodatkowo jeżeli posiadasz większy budżet, to przy aranżacjach ustaw monitory, na których wyświetlisz klientom sposoby używania danych produktów z roślinami.
  • Demonstracje i warsztaty – same aranżacje produktów z roślinami to jedno, ale ważna jest także prezentacja. Możesz pokazać klientom, jak używać narzędzi ogrodniczych do sadzenia roślin i pielęgnacji ogrodu. Dzięki temu naucza się oni Twojej oferty oraz poznają jej praktyczne zastosowanie.
  • Pokaż się jako miły doradca – jeżeli będziesz odpowiadał na pytania klientów na targach, a także ich edukował, to zyskasz etykietę profesjonalisty. Warto stworzyć także bazę wiedzy na firmowym blogu oraz w postaci filmów na YouTube, by zaproponować szeroką ofertę szkoleniową.

Integracja produktów pokrewnych może być świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży, poprawę obsługi klienta i stworzenie bardziej pozytywnych wrażeń z wizyty na Twoim stoiku.

Przykład stoiska na targach kwiatowych – daj się zapamiętać

Dużo już opowiedzieliśmy o ogólnych trendach na targach kwiatowych lub ogrodniczych, ale warto także przestawić przykład takiego stoiska. Strategiczne umieszczenie żywych roślin w wynajętej przestrzeni wystawienniczej przekłada się na estetykę, ale buduje także opowieść. Potencjalny klient, wybierając się na targi kwiatowe, będzie mógł zatopić się w roślinach na Twoim stoisku i przeżyć miłe doświadczenie. Oto przykładowy projekt stoiska:

  • Wejście – umieść duże rośliny doniczkowe lub efektowną kompozycję kwiatową przy wejściu do stoiska. To natychmiast przyciągnie uwagę uczestników.
  • Ścieżki – małe rośliny doniczkowe lub niższe kompozycje kwiatowe można wykorzystać do wyłożenia ścieżek w obrębie stoiska.
  • Blaty – mniejsze rośliny, sukulenty i mini kompozycje kwiatowe mogą być używane na blatach i nie będą zasłaniać widoku produktów lub wyświetlaczy.
  • Aranżacja na wielu poziomach – wprowadź zróżnicowanie wysokości, stosując zarówno wysokie, jak i niskie rośliny. Wyższe rośliny mogą służyć jako punkty centralne lub tworzyć żywe tło. Niższe rośliny można strategicznie umieścić na stołach lub u podstawy ekspozycji.
  • Rośliny w punkcie centralnym – wyznacz określone obszary na stoisku jako punkty centralne. Umieść w nich wyróżniającą się roślinę lub przyciągającą wzrok kompozycję kwiatową.
  • Narożniki stoiska – wyższe rośliny mogą być stosowane w narożnikach stoiska i mogą pomóc wypełnić pionową przestrzeń oraz stworzyć bardziej dynamiczne i atrakcyjne wizualnie środowisko.