Poradnik wystawcy

O targach słów kilka…

Większość imprez targowych w Polsce ma charakter lokalny, stanowi o tym, liczba firm biorąca udział w targach oraz liczba zwiedzających. Są to dwa aspekty, które należy przybliżyć. Targi lokalne w zależności od miasta skupiają od 50 do 150 wystawców oraz między 2000 a 8000 zwiedzających.
Organizując nasze targi staramy się, aby zadowolić z jednej strony wystawców, a z drugiej zwiedzających. Targi to dzisiaj najskuteczniejsza część miksu marketingowego. W jednym miejscu i czasie można – porozmawiać, dotknąć, zrozumieć, spróbować, dostrzec – odkryć, sprzedać, kupić, sprawdzić, dowiedzieć się. Na targach biznes nie może być bardziej bezpośredni.
Oczywistą sprawą jest relatywny efekt z targów dla prezentujących się Firm. Jednak aby efekt był jak najbardziej zadawalający, należy skupić się na następujących aspektach:

1. Stoisko targowe wizytówką Twojej Firmy

Przyjmując powyższą zasadę każdy wystawca powinien skrupulatnie rozplanować ułożenie stoiska. Odpowiednio, gabarytowo przemyślana i zamówiona powierzchnia wpływa na aranżację stoiska targowego, która zachęca do odwiedzenia go przez zwiedzających. Stoisko powinno być czytelne, aby osoba przechodząca łatwo zorientowała się co dana Firma oferuje.
Estetyka, dobór eksponatów czy prezentacja zachęca do podejścia potencjalnych klientów i pozwala zatrzymać się na dłużej.
Front otwarty stoiska targowego dla zwiedzającego to „sedno” powierzchni wystawienniczej.

 

ludziki1

2. Deleguj na Targi najlepszych specjalistów, handlowców. Ludzi aktywnie działających…

To Twój zespół pracowników wpływa na efektywność Targów dla Twojej Firmy.
Elokwentni, rzeczowi, konkretni handlowcy wiedzą, iż trzy dni targowe to „FACE TO FACE” z klientem.
Należy je jak najlepiej wykorzystać przez konkretne rozmowy.
Zaangażowany przedstawiciel Firmy wychwyci, zainteresuje i wpłynie na potencjalnego klienta.
biurko1

3. Aspekt zwiedzających –  nie ilość a jakość…

Każdorazowa kampania reklamowa przeprowadzona przez Organizatora Targów jest bardzo często opracowana i organizowana z półrocznym wyprzedzeniem.
W tym czasie przy posiadanej wiedzy na temat specyfiki miasta, w którym odbywają się targi oraz specyfiki społeczeństwa Organizator jest w stanie skupić się na odpowiednich nośnikach reklamujących imprezę targową.
Od billboardów, banerów, reklam w gazecie lokalnej, reklam w portalach lokalnych po czynne akcje promocyjne w Centrach Handlowych.
Wszystkie te czynniki mają wpływać na zapewnienie odpowiedniej liczby zwiedzających.
Należy pamiętać jednak o tym iż nie ilość a jakość przychodzących klientów powinna stanowić dla prezentujących się Firm główne oczekiwany cel targów.

 

stoisko1